لپ تاپ بخریم یا کامپیوتر؟

امروزه کاربران بسته به نیاز خود به لپ تاپ یا کامپیوتر احتیاج دارند. بسیاری از افراد تصور می‌ کنند تفاوتی بین کامپیوتر و لپ‌ تاپ نیست و برای خرید آن بدون تحقیق یا داشتن اطلاعات لازم عجله می‌ کنند.

اما باید در نظر داشته باشید، که قبل از خرید لپ تاپ یا کامپیوتر در ابتدا باید مزایا و معایب آنها را در نظر گرفته، تا بتوانید محصولی بر اساس نیاز و کار و حرفه خود خریداری کنید.

در حال حاضر بسیاری از افراد سوال می‌ کنند، که لپ تاپ بخریم یا کامپیوتر؟ در ادامه این مقاله ویژگی‌ ها و خصوصیات هر کدام را بررسی کرده، تا شما به پاسخ دقیق این سوال دست پیدا کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

قیمت مورد نظر

اولین موضوعی که در حوزه بررسی لپ‌ تاپ بخریم یا کامپیوتر؟ برای کاربران اهمیت دارد، قیمت این محصولات است. در حال حاضر نمونه‌ های متنوعی از کامپیوتر و لپ‌ تاپ در بازار وجود دارند، که هر کدام قیمت‌ های مختلفی از کم تا زیاد دارند.

اما در مجموع و به طور کلی باید بگوییم، که کامپیوترها قیمت ارزانتری نسبت به لپ تاپ داشته و برای اینکه شما بتوانید یک سیستم پیشرفته و قدرتمند بخرید باید پول بیشتری برای تهیه یک لپ تاپ نسبت به کامپیوتر پرداخت کنید.

قابلیت‌های ارتقا

از دیگر مواردی که هنگام بررسی این موضوع که لپ تاپ بخریم یا کامپیوتر؟ اهمیت پیدا می‌ کند، قابلیت ارتقاء این دستگاه‌ ها است. به طور کلی اکثر قطعات کامپیوتر قابل ارتقا و تعویض هستند؛ برای مثال می‌ توان کیس را عوض کرد و کیسی با فضای بیشتر و قابلیت سخت افزاری بالاتر خریداری کرد.

این در حالی است، که در لپ تاپ معمولاً هارد و حافظه تنها قطعاتی هستند، که قابلیت ارتقاء دارند. در نتیجه از نظر قابلیت ارتقا می‌ توانیم بگوییم کامپیوترهای شخصی دارای شرایط بهتری هستند.

تعمیرات

طبق نظر بسیاری از کاربران، تعمیر کامپیوتر نسبت به لپ تاپ راحت‌ تر است. اگر کامپیوتر آسیب ببیند می‌ توان قطعه خراب را جدا کرد و به تعمیرگاه منتقل نمود؛ همچنین در اکثر مواقع می‌ توان قطعات آسیب دیده را از فروشگاه‌ های اینترنتی خریداری کرد. اما طبق نظر بیشتر کاربران باز کردن لپ‌ تاپ و تعمیر آن کاری تخصصی بوده و حتماً باید از یک متخصص با تجربه کمک گرفت.

البته تعمیر لپ‌ تاپ نسبت به کامپیوتر به هزینه بیشتری احتیاج داشته و قیمت گرانتری دارد. پس در مورد اینکه لپ تاپ بخریم یا کامپیوتر؟ از نظر تعمیرات می‌ توانیم بگوییم تعمیر کامپیوتر هزینه کمتری داشته و راحت‌ تر نیز می‌ باشد.

پردازنده

در بررسی سوال لپ تاپ بخریم یا کامپیوتر باید گفت، که در نظر گرفتن پردازنده سیستم‌ ها نیز از موارد مهم و حیاتی به حساب می‌ آید. به طور کلی می‌ توانیم بگوییم پردازنده کامپیوترها بزرگتر است و از قدرت بیشتری نیز برخوردار می‌ باشد. اکثر مواقع پردازنده‌ های پیشرفته و جدیدی که وارد بازار می‌ شود اول برای کامپیوترها مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

البته پردازنده لپ‌ تاپ نیز از کیفیت و قدرت خوبی برخوردار بوده اما نسبت به کامپیوتر دارای محدودیت‌ هایی است. به دلیل اینکه در مورد کامپیوتر نگرانی برای ماندگاری شارژ وجود ندارد، در نتیجه می‌ توان روی آن از پردازنده‌ های بسیار قوی و قدرتمند استفاده کرد.

قابلیت حمل

هنگامی که این سوال ایجاد می‌ شود، که لپ تاپ بخریم یا کامپیوتر؟ باید داشتن یا نداشتن قابلیت حمل نیز در آن بررسی شود. کامپیوترها اندازه بزرگتر داشته و به دلیل دارا بودن نمایشگر مجزا، قابلیت جابجایی و حمل و نقل ندارند.

اما لپ تاپ به دلیل نداشتن تجهیزات جانبی و داشتن ابعاد کوچک و جمع و جور به راحتی جابجا و حمل و نقل می‌ شوند. جابجایی و حمل و نقل لپ تاپ یک مزیت و برتری بزرگ به حساب می‌ آید و باعث شده است، تا تقاضا برای خرید آن نسبت به کامپیوتر افزایش پیدا کند.

قابلیت حمل

قدرت کلی

در مورد قدرت کلی این دستگاه‌ ها نیز نیاز است، تا موارد مختلفی بررسی شود. اما باید بگوییم، که امروز کامپیوترها به دلیل داشتن قطعات مختلف عملکرد بالاتری داشته و قدرت کلی بیشتری نیز دارند. همواره توصیه متخصصان و مهندسین به افراد این است، که اگر می‌ خواهند برای کارهای فردی و تخصصی از سیستم‌ ها استفاده کنید، بهتر است اقدام به خرید کامپیوتر کنید.

اما اگر می‌ خواهید کارهای معمولی متداول روزانه را انجام دهید یک لپ تاپ می‌ تواند گزینه کافی و خوبی برای شما باشد. پس اگر در مورد این موضوع که لپ‌ تاپ بخریم یا کامپیوتر؟ تحقیق می‌ کنید، حتماً قدرت کلی دستگاه مورد نظر را نیز بررسی نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان از طریق شماره زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید

مصرف برق

مصرف برق نیز یکی از موضوعات مهم است، که هنگام خرید لپ تاپ یا کامپیوتر باید در نظر داشته باشید. معمولاً کامپیوترها به دلیل اینکه قطعات بزرگتری داشته و از قسمت‌ های مختلفی تشکیل شده‌اند، مصرف برق بالاتری نیز دارند اما لپ‌ تاپ‌ ها نسبت به کامپیوترها دارای مصرف برق کمتری بوده و این موضوع سبب صرفه جویی در هزینه‌های انرژی می‌ شود.

موضوع مهم دیگری که در مورد مصرف برق باید بدانید، این است، که در هر صورت قطع شدن ناگهانی برق تمام اطلاعات ذخیره شده روی کامپیوتر پاک می‌ شود، در صورتی که این گزینه برای لپ‌ تاپ وجود ندارد و هنگامی که برق قطع شود نیز می‌ توان با کمک باطری از لپ تاپ استفاده کرد.

میزان سر و صدا

زمانی که این سوال برای شما ایجاد می‌ شود، که لپ‌ تاپ بخریم یا کامپیوتر؟ بهتر است میزان سر و صدای آن ها را نیز در نظر بگیرید. معمولا کامپیوترها دارای فضای لازم برای نصب تجهیزات خنک کننده و فن هستند، به همین دلیل هنگام کار سر و صدای کمتری ایجاد می‌ کنند.

در حالی که لپ تاپ هنگام اجرای اپلیکیشن‌ های پرمصرف و سنگین ممکن است سر و صدای زیادی به وجود بیاورد، پس در مورد سر و صدا نیز کامپیوترها صدای کمتری نسبت به لپ‌ تاپ دارند.

میزان سر و صدا

سخن پایانی

در این مقاله برای شما در مورد این موضوع صحبت کردیم، که لپ تاپ بخریم یا کامپیوتر؟ و مهم‌ترین گزینه‌ ها و تفاوت‌ هایی که بین این دو دستگاه بود را به شما توضیح دادیم.

در صورتی که اقدام به خرید لپ‌ تاپ یا کامپیوتر جدید کردید و می‌ خواستید آن را به صورت درست و بدون ایجاد هیچگونه مشکلی نصب کنید، یا ارتقا دهید، می‌ توانید از خدمات پی سی امداد استفاده کنید.

مجموعه ما برای نخستین بار فعالیت خود را در سال ۱۳۹۰ آغاز کرد و در حال حاضر بیش از داشتن یک دهه فعالیت و تجربه می‌ تواند خدمات مختلفی مانند تعمیر، راه‌اندازی، خرید و فروش انواع PC و لپ تاپ را برای شما انجام دهد.

فهرست