معایب اتصال دائم لپ تاپ به برق چیست؟

قطعاً شما لپ تاپ، این دستگاه ارزشمند را برای مصارفِ روزانه خود تهیه نموده اید! درست است؟ این دستگاه بسیار کاربردی دارای باتری و شارژر بوده که شما به کمکِ آنها امکانِ تأمین میزانِ انرژی‌اَش را خواهید داشت. حال ممکن است، که برای تک به تک شما رُخ بدهد! که نیازِ به اتصال دائم لپ تاپ‌تان به برق را داشته باشید. ولی معایب اتصال دائم لپ تاپ به برق چیست‌؟

با ما در ادامه این مطلب از خود در پی سی امداد همراه بوده و پاسخِ سؤالات خود در این زمینه را به دَست آورید. چرا که ما به تمامی پرسش های شما در این زمینه جواب خواهیم داد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

آیا اتصال به یکباره لپ تاپ به شارژر امریست درست؟

معایب اتصال دائم لپ تاپ به برق موضوعی است، که نمی توان درستی یا نادرستی آن را به صورتِ کامل شرح داد. با این وجود از جمله معایب آن ضعیف شدنِ باتری با گذر روزهاست. از سویی هَم اگر که شما دستگاه خود را در حالتِ شارژ صد در صد به حالِ خود رها کنید، بعد از مدّت زمانی نه چندان طولانی باتری قدرتِ خود را از دَست خواهد داد.

پس می توان گفت از جمله معایب اتصال دائم لپ تاپ به برق ضعیف شدنِ باتری و از دَست دادنِ قدرتش است. از سویی دیگر ما در ادامه به چندین نکته اشاره خواهیم نمود، که این مسئله را به اثبات رسانیده و شما را یاری می رساند. پس با ما همچنان همراه بوده و پاسخِ پرسش هایی که دارید، را به دَست آورید.

آیا اتصال به یکباره لپ تاپ به شارژر امریست درست؟

نکاتی بسیار مهم در اتصالِ دائم لپ تاپ به برق!

بهتر است، در این قسمتِ از مطلبِ خود بهتر و قابل فهم تر معایب اتصال دائم لپ تاپ به برق را بیان داریم. در ادامه با همدیگر می خوانیم، که؛

·         گنجایش باتری یک چهارچوبی دارد!

یکی از مهم ترین مواردی که شما باید در راستای اتصال مادام العمر شارژر به لپ تاپ مد نظر قرار بدهید، گنجایش محدود باتری دستگاه است. در کل گنجایش باتری لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری استاندارد، یک چهارچوب مشخصی دارد. پس نمی تواند، بیشتر از حدِ تعیین شده بَر روی لپ تاپ ها شارژشان بنماید.

پس حتماً به معایب اتصال دائم لپ تاپ به برق توجه داشته و بدانید‌؛ که این روزها در گستره بازار با برخی از باتری هایی رو به رو می شویم، که دارای عمری بیش از یک روز کاری هشت ساعته هستند. لپ تاپ هایی با این ویژگی دارای باتری هایی هفتاد و دو واتی بوده و می توانند، برای شما بیش از دوازده ساعت عملکردی مفید داشته باشند.

این دستگاه ها به هنگامیکه شارژ باتری به طورِ کامل پُر می شود، روندِ شارژ شدنِ خود را نگاه می دارد. سپس لپ تاپ شارژ خود را از باتری تهیه می کند. پس به هنگامی که شارژ لپ تاپ شما به صد در صد رسید، حتماً آن را از برق بکشید!

·         تضعیف باتری لپ تاپ با گذر روزها

امکان دارد، بنا بَر دلایلی بسیار باتری لپ تاپ شما با گذر روزها ضعیف بشود. به هر میزان که باتری دستگاه شما بیشتر شارژ شدن را تجربه کند و مورد استفاده قرار بگیرید، فرآیند ضعیف شدنش زودتر پیش می رود. البته این بدان معنا نیست که دستگاه خود را کمتر شارژ نموده و به معایب اتصال دائم لپ تاپ به برق دچار شوید.

تخلیه کامل شارژ دستگاه شما هَم می تواند، برخی از خطرات را با خود به همراه داشته باشد. به همین خاطر ما در پی سی امداد به شما چنین پیشنهاد می کنیم، که میزانِ شارژ دستگاه خود را در حدِ پنجاه درصد نگاه دارید. اینچنین به طور حتم طولِ عمر بالاتری را برای باتری دستگاهِ خود تجربه خواهید کرد.

·         گرما و آسیب هایی جبران ناپذیر

یکی دیگر از معایب اتصال دائم لپ تاپ به برق می تواند، در ایجاد گرمایی غیر قابل باور خلاصه بشود. پس تمامی تلاش خود را به کار بگیرید، تا از افزایشِ گرما و حرارت در دِل باتری دستگاه پیش گیری کنید. اگر که شما نیازمند استفاده ای طولانی مدّت از لپ تاپ هستید! طی این مدّت زمان نیازی نیست که دستگاهِ شما به صورتِ کامل در برق باشد.

البته بهتر است، در این راستا به یک نکته اشاره کنیم. آنهم این است، که در زمان انجام کارهایی چون بازی ویدئویی با لپ تاپ باتری را خارج نموده و دستگاه را مستقیماً به برق وصل کنید. زیرا چنین فعالیت های سنگینی دمای باتری را بیش از حد بالا برده و می تواند، به لپ تاپ آسیب رساند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان از طریق شماره زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید

مشکلات اتصال دائم لپ تاپ به برق در یک نگاه!

شاید که بتوان چنین گفت؛ تا به امروز نظرهایی قطعی در ارتباط با معایب اتصال دائم لپ تاپ به برق بیان نشده است. به گونه ای که کارشناسان پی سی امداد دائماً در حال بحث و تبادل نظر بوده و با یکدیگر به بررسی این مسئله می پردازند. ولی یک حقیقت کلّی در ارتباط با باتری این دستگاه ها وجود دارد. آنهم این است، که؛ پس از پشت سَر گذاشتنِ چرخه ای مشخص عمرشان کوتاه و کوتاه تر می شود.

تفاوتی ندارد، که شما لپ تاپ خود را در حالتِ شارژ صد در صد به حال و هوای خود رها کنید. گاهاً هَم فرآيند استفاده از لپ تاپ و اتصال آن به برق را انجام بدهید، تا شارژ بشود. در کل معایب اتصال دائم لپ تاپ به برق دلایلی مختلف داشته و از دیدگاه هایی متنوع بررسی شده است. با این حال اگر که شما نیاز دارید، این دستگاه به صورت دائم در برق باشد! هر از چندگاهی آن را از برق کشیده و اجازه دهید، کمی از باتری خالی بشود.

 

مشکلات اتصال دائم لپ تاپ به برق در یک نگاه!

سخن آخر

دوستانِ عزیز ما در طولِ این مطلبِ از خود در پی سی امداد به بررسی اینکه معایب اتصال دائم لپ تاپ به برق چیست؟ پرداختیم. گفتیم که باتری به خودی خود در طولِ زمان از عمرش کاسته شده و کیفیت نخستین خود را از دَست می دهد. البته اگر که شما نیاز دارید، برای مدّت زمانی طولانی از دستگاه بهره مند بشوید و آن در شارژ باشد! توصیه ما به شما این است، که هر چند وقت یکبار آن را از برق کشیده و اجازه دهید، از نیروی باتری استفاده کند.

 

 

فهرست